جهت بزرگنمایی عکس کلیک نمایید
 
شماره 124
آخرین شماره ها
نشریات دیگر

ترک اعتیاد واتس، تضمینی، بدون درد و ناراحتی


افسانه بختیاری‌نژاد

 

اعتیاد به «واتس» مُخرب‌ترین اعتیاد در عصر حاضر است که بدن معتاد را نابود و بنیاد خانواده‌ی خود و هفت نسل آینده‌اش را ویران می‌سازد. درمان «H D B (Har DAM Bili)» پس از مدت‌ها تحقیق، پژوهش‌گران مؤسسه‌ی کامل آن را تشخیص داده و روی پنجاه نفر تست کرده‌اند. از این تعداد بیست نفر فراری، ده نفر دچار اختلال روانی، هشت نفر فراموشی، شش نفر شکستگی استخوان فک بالا، سه نفر سرطان ناخن شست پا و دو نفر دچار سکته‌ی بی‌مغزی شده‌اند که در این میان، تنها شخصی که دوره‌ی درمانی را کامل گذرانده، بنده‌ی نگارنده هستم که مفتخر به یاری شما عزیزان تا آخرین مرحله (تولد دوباره‌) می‌باشم.

مرحله‌ی تلقین

این باور را در خود ایجاد کنید که شما بیمار هستید، نه معتاد. میکروب ضعیف‌شده (واکسن) هستید، نه انگل. درس عبرت هستید، نه مجرم؛ سپس سر خود را بالا گرفته و نام خویش را از معتاد به مصرف‌کننده‌ی شارژ یا وای‌فای تغییر دهید.

مرحله‌ی پناهندگی

سه دلیل برای ترک واتس خود بیابید؛ مثلاً خواب بیش‌تر، ماندگاری بیش‌تر باتری گوشی و صرفه‌جویی در مصرف هویج برای بازگرداندن سوی چشم. آن‌ها را روی یک کارت کوچک بنویسید و روی درِ یخچال یا سیفون دست‌شویی یا پشت وای‌فای بگذارید تا به هنگام لغزش، ادله را دیده و به آن‌ها پناه ببرید.

مرحله‌ی دوری و دوستی

احتیاجات خانواده را لیست کنید و برای تهیه‌ی آن‌ها داوطلب شوید (این مرحله برای واتسی‌های وایفایی جواب می‌دهد). در این مرحله، شما بالاجبار و                                                                                                                                                                            به علت دوری از منشأ آلودگی (مودم)، دقایقی را دور از تنش، فشارهای عصبی و وسوسه‌های شیطانی می‌گذرانید.

مرحله‌ی سم‌زدایی

زمان معینی را مشخص کنید و سوگند بخورید که در این ساعات، سراغ گوشی نمی‌روید. سعی کنید زمان بیش از نیم‌ساعت نباشد؛ چراکه ممکن است عوارضی هم‌چون خالی کردن دق‌ودلی سر درهای کابینت، فشارهای عصبی ناشی از ترک و سه روز روزه‌ی کفاره جهت شکستن سوگند (تُف به ریا) داشته باشید که این عوارض، موجب خماری شدید، بی‌خیال شدن برنامه و کشیدن واتس می‌شود.

مرحله‌ی پاک‌سازی

هر چیزی که شما را یاد واتس می‌اندازد، از خود دور کنید؛ مثلاً از اطرافیان خود بخواهید تا گوشی‌های‌شان را روی سایلنت بگذارند؛ چراکه هر صدای موزونی برای شما حکم دود را دارد؛ ولی اگر احساس کردید مرحله‌ی سم‌زدایی به‌صورت کامل انجام شده، می‌توانید حداقل آهنگ اس‌ام‌اس‌ها را تحمل کنید.

مرحله‌ی جان‌بازی

بعد از دو الی سه روز، زمان ترک واتس خود را افزایش دهید و از دوستان خود بخواهید که آخرین بازدید شما را چک کنند و در ازای هربار آن‌لاین شدن، برای جریمه‌، خود را به ارسال یک شارژ دوتومانی (معادل دو عدد نان سنگک) به دوست مورد نظر مؤظف کنید. این‌گونه شما حاضرید به هر لاینی روی آورید غیر از آن‌لاین.

مرحله‌ی خیال‌پردازی

درباره‌ی پوشش بیمه سؤال کنید. شاید وزیر بهداشت برای ترک واتس تمهیداتی اندیشیده باشند! مثلاً تعویض گوشی شما با یک نوکیای آک و خوش‌دست که شما را از شرّ واتس خلاص کند. اگر هم بیمه، نوکیا (آنتی‌واتس) نداشت، گوشی پدربزرگ‌تان را قرض بگیرید و تا یک‌ هفته با آن کار کنید. منت یادتان نرود!

مرحله‌ی تولد دوباره

حال شما می‌توانید گوشی اندروید‌دار قبلی خود را با احتیاط و مقدمه‌ی فراوان از پدربزرگ (در صورت معتادنشدن وی) بگیرید و تا دو هفته بدون نصب برنامه‌ی واتس با آن کار کنید.

مبارکه! ما این موفقیت بزرگ را به شما دوست عزیز تبریک می‌گوییم.

حالا شما می‌توانید برنامه‌ی واتس را نصب کرده و هم‌چون  یک نمونه‌ی نادر، هر ساله روز پاکی‌تان را جشن بگیرید.

حتی می‌توانید یک گروه «ترک واتس» زده و تجربیات خود را در اختیار دوستان‌تان قرار دهید.

فهرست عناوین
فونت درشتر
فونت ریزتر
نسخه متنی
نسخه چاپی
ارسال به دوستان